Menstruatia

Ce este menstruatia?

Menstruatia sau eumenoreea denota menstruatia obisnuita, normala care dureaza cateva zile (de obicei intre 3 si 5 zile, dar este considerata normala si intre 2 si 7 zile). Pierderea medie de sange in timpul menstruatiei este de 35 mililitri (intre 10 si 80 ml este considerat normal). Multe femei au observat scurgerea unor parti din endometru (invelisul uterului / mucoasa care captuseste uterul) care apar ca tesut amestecat cu sange. O enzima numita plasmina (continuta in invelisul uterului) tinde sa inhibe coagularea sangelui. Datorita acestei pierderi de sange, femeile au nevoie de o cantitate mai mare de fier decat au nevoie barbatii, pentru a preveni deficientele de fier.

Menstruatia | Calmens

Menstruatia este o sangerare care se produce in vaginul fetelor sau al femeilor si care dureaza cateva zile. Aceasta incepe, de obicei, la varsta de 12 sau 13 ani dar se poate si la 8 sau la 17 ani. Ciclul menstrual va incepe atunci cand organismul este pregatit. Nu puteti nici sa-i grabiti aparitia, nici sa-l opriti.

Schimbarile au loc odata cu cresterea se numesc pubertate. In perioada pubertatii sanii vor incepe sa va creasca alaturi de parul sub brate si in zona pubiana. Vor avea loc schimbari si in organism. Desi sunteti prea tanara sa va ganditi ca ati putea avea un copil, organismul este pregatit pentru asta.

In ovarele fetelor se gasesc o multime de ovule. Cand ating varsta pubertatii, in fiecare luna ovarele elimina cate un ovul. Ovulul se deplaseaza din trompa uterina in uter. Uterul este locul unde va creste fatul, daca ovulul a fost fertilizat de sperma unui barbat.

Uterul este pregatit in fiecare luna pentru o posibila sarcina, iar invelisul sau membranos devine gros si moale. Cand organismul realizeaza ca in uter nu creste nici un fat, aceasta membrana si ovulul sunt expulzate din corp prin vagin. Aceasta este menstruatia.

Menstruatia – O noua teorie

Unii cercetatori vad menstruatia ca o curatare naturala lunara a uterului si a vaginului de sperma si bacteriile pe care le poarta.

Crampele si alte simptome ale menstruatiei

Femeile pot experimenta o varietate de simptome inainte, in timpul si dupa menstruatie. Plangerile obisnuite includ dureri de spate, durere in zona coapselor, balonare, greata, ameteli, diaree, constipatie, dureri de cap, sensibilitatea sanilor, iritabilitate si alte schimbari de dispozitie. Femeile de asemenea pot experimenta senzatii pozitive cum ar fi usurare, eliberare, euforie, un nou inceput, revigorare, conectarea cu natura, energie creativa, exaltare, dorinta sexuala marita si orgasme mai intense.

Crampele uterine sunt unele din cele mai obisnuite senzatii neconfortabile pe care le au femeile in timpul menstruatiei. Exista doua feluri de crampe. Crampele spasmodice sunt cauzate probabil de prostaglandine, substante chimice ce afecteaza tonusul muscular. Unele prostaglandine provoaca relaxarea iar altele provoaca contractia. O dieta bogata in acizi linoleic si liblenic, gasiti in vegetale si peste, cresc prostaglandinele care ajuta la relaxarea muschilor.

Crampele congestive provoaca corpul sa retina lichide si sare. Pentru a preveni crampele congestive evitati produsele din grau, produsele lactate, alcoolul, cafeina si zaharul rafinat.

Optiuni naturale pentru diminuarea crampelor

  • Mariti exercitiile. Acestea vor imbunatati circulatia sangelui si a oxigenului prin corp, inclusiv in pelvis.
  • Nu folositi tampoane. Multe femei acuza crampe la utilizarea tampoanelor. Folositi absorbante.
  • Nu folositi steriletul (DIU – dispozitiv intrauterin) ca metoda de control a nasterii
  • Evitati carnea rosie, zaharul rafinat, laptele si alimentele grase
  • Mancati multe vegetale proaspete, cereale integrale (in special daca experimentati constipatie sau indigestie), nuci, alune, seminte si fructe.
  • Evitati cafeina. Aceasta constrange vasele de sange si mareste tensiunea.
  • Meditatia, masajul
  • Orgasmul
  • Beti ceai din radacina de scortisoara (in special daca experimentati oboseala)
  • Puneti ardei iute in mancare. Acesta este un vasodilatator si imbunatateste circulatia.
  • Respirati adanc, relaxat. Observati unde aveti tensiunea si dati-i drumul.
  • Eliminati bauturile racoritoare pe baza de indulcitori.

Sindromul premenstrual sau PMS

Sindromul premenstrual este cunoscut de multi ani. Oricum, in ultimii 30 de ani, companiile farmaceutice au creat o piata pentru tratatrea acestei parti normale a ciclului femeii ca pe o boala. Aceste companii beneficiaza din vanzarea de medicamente si tratamente.

Sindromul premenstrual se refera la o gama de simptome sau senzatii pe care femeile le experimenteaza ca rezultat al nivelurilor ridicate ale hormonilor, inainte si uneori in timpul menstruatiilor.

Un tip de sindrom premenstrual este caracterizat prin anxietate, iritabilitate si modificarea dispozitiei. Aceste senzatii dispar de obicei cand incepe menstruatia. Cel mai probabil acest tip de sindrom are legatura cu echilibrul dintre estrogen si progesteron. Daca estrogenul predomina, apare anxietatea. Daca exista mai mult progesteron, poate aparea depresia.

Pofta de dulciuri, oboseala si durerile de cap reprezinta un tip diferit de sindrom premenstrual. Femeile pot pofti ciocolata, paine alba, orez, paste. Pofta pentru aceste alimente poate fi cauzata de sensibilitate la insulina provocata de creserea nivelului hormonilor inainte de menstruatie. In aceste circumstante, femeile pot experimenta simptome de scadere a zaharului in sange iar creierul semnaleaza nevoia de combustibil. O dieta consistenta ce include carbohidrati complecsi va asigura a un flux consistent de energie catre creier si va contracara oscilatiile variatiilor de zahar din sange.

Menstruatia si calendarul menstrual

Calmens este o aplicație software care se bazează pe o metoda medicala științifică si 100% naturala ce iti permite:
– să ții evidenta exacta a menstruațiilor
– să planifici excursii, vacante, iesiri romantice, nunti, luni de miere, sau alte evenimente importante fara menstruatii
– să participi in competitii sportive fara menstruatii
– să calculezi zilele pe calendar
– să planifici viața intimă
– să folosești metoda naturală de contracepție
– să rămâi însărcinată (dacă îți dorești acest lucru)
– să planifici sexul copilului

Atât femeile cu cicluri menstruale regulate cat si femeile cu ciclu neregulat se pot folosi Calmens – Calendar menstrual, pentru calcularea urmatoarelor menstruatii, determinarea datei ovulației, a zilelor fertile și a zilelor sigure pentru contactul sexual.

Comanda chiar acum programul Calmens – o metoda 100% naturala si sigura pentru sanatatea ta.

Calmens

calmens